Rozvíjej své dovednosti a staň se součástí komunity ambasadorů.
Ambasadorská Akademie je vzdělávací program pro ambasadory DofE, který je podporuje v jejich rozvoji a pomáhá jim efektivně šířit myšlenky programu ve svých regionech.
Během tří trimestrů účastníci získají klíčové dovednosti v oblastech:
✔ Komunikace, storytelling a branding
✔ Leadership, budování komunity a marketingová strategie
✔ Networking, profesní rozvoj, osobní značka a projektový management
Ambasadoři se potkávají na pravidelných online setkáních a na praktických úkolech si hned zkouší nové dovednosti v reálných situacích.
Mezinárodní inspirace
V Británii působí ambasadoři DofE jako youth advisors, kteří spolupracují s firmami, státními institucemi i neziskovými organizacemi. Pomáhají přinášet nové perspektivy a řešení.
Proč se zapojit?
Studijní plán Ambasadorské Akademie
1. trimestr: Základy komunikace, storytelling a branding
Úvod do Ambasadorské akademie a základy rétoriky
- Představení programu Ambassadorské akademie.
- Seznámení s projektovým týmem, harmonogramem a náplní jednotlivých lekcí.
- Nastavení společného komunikačního kanálu a ORB.
- Úvod do prezentací v rámci náboru DofE.
- Základní složky úspěšné prezentace.
- Největší překážky a obavy z veřejného vystupování a jak s nimi pracovat.
- Krátká rétorická cvičení pro seznámení účastníků a sdílení dosavadních zkušeností s prezentacemi.
Prezentační dovednosti a storytelling
Lekce úzce navazuje na předchozí lekci.
- Tipy pro strukturu prezentace.
- Přizpůsobení prezentace různým cílovým skupinám podle věku nebo typu školy.
- Síla storytellingu, jak udržet publikum soustředěné a zapojené během celé prezentace.
- Proč do prezentace zapojit osobní zkušenosti a příběhy, které dodají na zapamatovatelnosti a autenticitě.
- Krátká cvičení pro práci s hlasem (tempo, hlasitost, pauzy a důraz na klíčové části prezentace) a vedení diskuzí, vč. společného brainstormingu kreativních technik a nástrojů.
Branding a vizuální komunikace
- Definice brandingu.
- Klíčové prvky brandu (logo, barvy, fonty a tón komunikace).
- Společná SWOT analýza dosavadního stylu komunikace DofE a hledání nových příležitostí.
- Důležitost konzistence, seznámení s brand manuálem DofE.
- Představení Canvy a jejího uživatelského prostředí.
- Využití předpřipravených šablon pro tvorbu příspěvků na sociální sítě, plakáty, infografiky nebo prezentace.
- Práce s MS Powerpoint a základní zásady pro jasnou a přehlednou náborovou prezentaci.
- Databáze fotografií a ilustrací DofE.
Mentoring
Mentoring se stříbrným ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.
- Individuální online/offline setkání nad vlastní náborovou prezentací.
- Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
- Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
- Prezentace nanečisto.
- Sdílení a příprava na časté otázky publika.
Úvod do digitálního marketingu
- Hlavní platformy sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), jejich specifické vlastnosti a publikum.
- Jak vytvářet obsah, který zaujme.
- Různé formáty a typy příspěvků (informativní příspěvky, příběhy a úspěchy účastníků na své škole).
- Praktické tipy na správu, tvorbu a plánování obsahu (frekvence příspěvků, hashtagy, bezplatné nástroje pro plánování, tvorbu a schvalování příspěvků a další).
- Využívání AI pro psaní příspěvků.
- Community management – interakce se sledujícími a možnosti jejich aktivace (ankety, soutěže, diskuze, výzvy).
Strategie a vyhodnocování komunikace
- Jaký obsah sociálním sítím jednotlivých DofE center chybí? Společné naplánování drobné kampaně na plošné propagaci Ambasadorské akademie.
- Definování SMART cílů pro vyhodnocení úspěšnosti.
- Rozdíl mezi krátkodobými kampaněmi a dlouhodobou strategií. Představení dlouhodobé strategie DofE.
- Stanovení časového plánu.
- Používání klíčových metrik (dosah, růst sledujících, zapojení) a analytických nástrojů pro sociální sítě.
- Best practices pro reporting zástupcům Národního centra DofE.
Evaluace a setkání
- Společné zhodnocení programu.
- Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
- Příležitosti pro zlepšení.
- Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
- Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
- Sdílení best practices.
2. trimestr: Budování komunity, leadership a marketingové strategie
Projektový cyklus od A do Z
- Příklady dobré praxe a úspěšných popularizačních projektů DofE. Společný brainstorming nových formátů.
- Klíčové fáze přípravy náborové akce.
- Potřebné zdroje.
- Správné načasování.
- Identifikace a řízení rizik.
- Použití nástrojů pro plánování a organizaci týmu.
- Správné stanovení cílů.
- Nasdílení prvotní koncepce a timingu náborové akce se zástupci Národního centra DofE.
Marketingová propagace akce
- Proč je marketingová propagace důležitá pro úspěch akce. Identifikace cílové skupiny, jejich zájmy a potřeby.
- Vytvoření persony ideálního účastníka akce.
- Stanovení marketingových cílů (zvýšení povědomí, nárůst registraci, získání finančních prostředků aj.).
- Vytvoření marketingové zprávy a její použití pro jednotlivé kanály (sociální sítě, plakáty, nástěnky, intranet a další).
- Tvorba propagačních materiálů a obsahu pro sociální sítě. Měření úspěchu kampaně a reporting pro Národní centrum DofE.
Základy leadershipu a řízení týmu
- Sestavení a správné složení týmu.
- Vlastní příklady správného vedení týmu.
- Jak motivovat tým (uznání, odměny, sdílení jejich příběhů aj.). Podpora pozitivní týmové kultury.
- Delegování úkolů.
- Jak naslouchat a efektivně komunikovat očekávání a pokyny. Nástroje pro řízení týmů.
- Tipy pro zpětnou vazbu nebo řešení konfliktů.
- Vlastní analýza silných a slabých stránek pro vedení a spolupráci v týmu.
Mentoring
Mentoring se zlatým ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.
- Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
- Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
- Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
- Sdílení dobré praxe.
Posilování osobní značky
- Co je osobní značka a jak ji definovat.
- Inspirativní české a zahraniční osobnosti a jejich osobní značka.
- Jak identifikovat a následně prezentovat své úspěchy a dovednosti.
- Čeho chceme v rámci DofE a vůbec v životě dosáhnout?
- Vlastní elevator pitch.
- Využití online platformy LinkedIn k posílení budoucích studijních i pracovních příležitostí.
- Příprava vlastního životopisu nebo LinkedIn profilu.
Networking a budování vztahů
- Profesionální vs. osobní vztahy.
- Vzájemná prezentace svého „elevator pitch“ ostatním.
- Strategické okruhy kontaktů.
- Networking a jak se úspěšně zapojit do konverzací na akcích.
- Navázání kontaktu skrze sociální síťti LinkedIn.
- Sdílení výzev při networkingu.
- Efektivní techniky a strategie pro networking.
Mentoring bronzového ambasadora
- Individuální online/offline setkání s bronzovým studentem k jeho vlastní náborové prezentaci.
- Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
- Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
- Prezentace nanečisto.
- Sdílení a příprava na časté otázky publika.
Evaluace a setkání
3. trimestr: Networking, profesní rozvoj a projektový management
Veřejné vystupování a moderování akcí
- Jak strukturovat a připravit projev podle cílového publika.
- Techniky zklidnění a zvládání trémy při veřejném vystupování v cizím jazyce.
- Trénink projevu nahlas.
- Nahrávání sebe sama a využití zpětné vazby.
- Jasnost a srozumitelnost projevu.
- Vliv pohybu na pódiu. Interakce s publikem.
- Jak se vyrovnat s nečekanými situacemi (technické problémy, změny v programu).
- Improvizace.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE I.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů úspěchů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Příprava na pohovory a vysněnou kariéru
- Proč je důležité věnovat dostatečný čas a energii přípravě na pohovor.
- Jak se správně představit v rámci pohovoru.
- Aktualizace vlastního „elevator pitch“ a CV/LinkedIn profilu. Příklady vlastního přínosu, příprava motivačního dopisu.
- Jak zvládnout nečekané otázky.
- Možnosti hledání vysněné kariéry.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE II.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Mentoring stříbrného ambasadora
- Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
- Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
- Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
- Sdílení dobré praxe.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE III.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Evaluace a setkání
- Společné zhodnocení programu.
- Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
- Příležitosti pro zlepšení.
- Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
- Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
- Sdílení best practices.
Ambasadoři DofE

Marek Kubík
Markovi je 17 let a studuje obor Informační technologie na střední odborné škole Educhem. Momentálně pracuje na zapojení své školy do programu DofE a je členem Ambasadorské Akademie. DofE mu přineslo hlavně zkušenosti do života, motivaci, seberozvoj a sebepoznání. Zlepšil se v komunikaci, naučil se fungovat v týmu a začal si lépe organizovat čas. Vystoupil z komfortní zóny a posunul svoje hranice dál, než bych si kdy myslel. Po střední škole by chtěl pokračovat ve studiu na vysoké škole.

Tina Pokorná
Tině je 17 let a studuje Gymnázium Dr. Karla Polesného. Kromě toho, že je ambasadorkou DofE, si plní zlatou úroveň programu a zapojuje se do spousty aktivit ve svém DofE centru – od pořádání dobročinných bufetů až po starost o nástěnku a Instagram centra. Chce ukázat dospívajícím, že DofE není jen tak ledajaké hobby, ale smysluplná cesta směrem k úspěšnější budoucnosti mladého člověka. Připravuje se na vysokoškolské studium v zahraničí, nejlépe v USA.

Klaudie Skalková
Klaudii je 18 let a studuje Gymnázium a obchodní akademii Mariánské Lázně. Je ambasadorkou a plní si stříbrnou úroveň programu DofE. Aktivně se zapojuje do vedení DofE centra na své škole. Organizuje akce, komunikuje s dofáky a spravuje Instagram centra. Cesta s DofE ji naučila, že chyby jsou příležitostí k učení a že každá zkušenost přispívá k osobnímu růstu. Díky programu a Ambasadorské akademii potkala inspirativní lidi a dostala možnost pracovat nejen na sobě, ale i přispět ostatním. Po skončení střední školy chce studovat práva a zároveň pokračovat v DofE.

Jan Handlíř
Janovi je 18 a studuje obor praktická sestra na Střední pedagogické škole a Střední zdravotnické škole Krnov. Mimo jiné se podílí na vedení DofE centra na své škole. Díky DofE dokázal věci, o kterých bych si dříve ani netroufl snít. Výrazně se posunul ve veřejném vystupování, leadershipu a mentoringu. DofE mu také přineslo řadu jedinečných příležitostí jako účast na panelové diskusi konference UNICEF nebo zapojení do Ambasadorská akademie. Do budoucna plánuje pokračovat ve vysokoškolském studiu svého oboru a dál působit v DofE.

Pavlína Střelková
Pavlíně je 23 a studuje marketing a obchod na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava. Reprezentuje DofE jako ambasadorka programu a pomáhá regionální manažerce a koordinátorce. DofE jí otevřelo dveře k projektům, o kterých na začátku ani nesnila. Díky programu se naučila lépe pracovat s časem, zvládat více projektů najednou a rozvíjet své dovednosti. Plánuje dokončit studium a věnovat se projektům DofE.

Aneta Stärková
Anetě je 17 let a studuje Obchodní akademii a Střední odbornou školu logistickou v Opavě. Je součástí Ambasadorské Akademie DofE, spravuje DofE nástěnku své školy a pomáhá s organizací akcí programu. DofE jí dává nové zkušenosti a přátelství, příležitost učit se novým věcem a zdokonalovat se. Do budoucna plánuje úspěšně dokončit školu, získat řidičský průkaz i certifikát z angličtiny a cestovat.

Marian Velykyi
Marianovi je 17 let a studuje obor autotronik na Střední škole polytechnické v Kyjově. Pomáhá propagovat DofE jako ambasador. Díky DofE se naučil nevzdávat se v půlce a dosahovat svých cílů. Do budoucna plánuje studovat na vysoké škole práva. Zároveň chce zůstat aktivní v DofE komunitě a působit jako vedoucí.

Magdaléna Ryjáčková
Magdaléně je 17 let a studuje Gymnázium Pierra de Coubertina v Táboře. Kromě ambasadoringu spravuje Instagram svého DofE centra. DofE ji naučilo nebát se stanovit si cíl a jít si za jeho splněním. Program jí také pomohl překonat strach z nových a neznámých věcí. Baví ji sdílet své zkušenosti, organizovat něco pro ostatní a předávat dál to, co má ráda. Do budoucna by chtěla dělat něco akčního a smysluplného, co bude přínosné i pro ostatní.

Martin Smažík
Martinovi je 18 let a studuje obor letecká doprava na Českém vysokém učení technickém v Praze. Je součástí Ambasadorské Akademie DofE a plní zlatou úroveň programu. DofE mu dává možnost posouvat své hranice, získávat nové zkušenosti a rozvíjet se. Pomohlo mu stát se lepším lídrem i organizátorem a naučilo ho překonávat výzvy a hledat nové příležitosti. Jeho cílem je úspěšně dokončit studium na ČVUT a následně se uplatnit ve významných mezinárodních společnostech v odvětví letectví a řízení dopravy.

Jan Havlásek
Janovi je 17 let a studuje Matiční gymnázium v Ostravě. V DofE plní zlatou úroveň a zároveň pomáhá koordinátorovi svého centra. Jako ambasador pomáhá rozšiřovat povědomí o DofE nejen na své škole – pořádá besedy pro zájemce, organizuje různé akce a spravuji sociální sítě centra. Díky programu získal nové dovednosti, zážitky a cenné zkušenosti, ke kterým by se jinak možná vůbec nedostal. Do budoucna by se chtěl věnovat práci s lidmi.

Magdalena Retychová
Magdaleně je 22 let a studuje Fakultu informatiky a statistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Kromě ambasadorky je vedoucí DofE online, hodnotitelkou expedicí a tváří náborové kampaně. DofE jí dává prostor k seberealizaci, nové možnosti, komunitu skvělých lidí a spoustu zážitků a příležitostí. Ráda by v budoucnu pracovala na pozici, která by jí dávala smysl a naplnění jako DofE.

Adéla Jurošková
Adéle je 17 let a studuje Obchodní akademii a Střední odbornou školu logistickou v Opavě. Kromě ambasadoringu se zapojuje do DofE na své škole: plní stříbrnou úroveň, vylepšuje DofE nástěnku a organizuje společná setkání dofáků. Expedice pro ni byla skvělým, ale zároveň i náročným a nezapomenutelným zážitkem. Je zvědavá, kam ji DofE cesta ještě zavede. Do budoucna by si chtěla udělat řidičák a po maturitě pokračovat ve studiu na vysoké škole.

Kristýna Kamarýtová
Kristýně je 16 let a studuje gymnázium v Praze, větev programování. Velmi si cení možnosti být součástí Ambasadorské Akademie. Kromě toho se snaží do programu zapojit i svou školu. Díky DofE získala spoustu skvělých zážitků a zkušeností, za které je velmi vděčná. DofE jí pomáhá růst a získávat důležité schopnosti a dovednosti, jako je práce s časem, vytrvalost, spolupráce. V budoucnu by ráda studovala na zahraniční VŠ.

Anna Zouharová
Anně je 17 let a studuje Gymnázium Petra Bezruče ve Frýdku-Místku. Jako ambasadorka programu ráda využívá všechny příležitosti šířit povědomí o DofE, protože v něm vidí opravdu veliký smysl. Také se snaží program propojit se svými dalšími aktivitami, jako je působení v aplikaci Záchranka. DofE jí přineslo nové přátele i vzpomínky, na které nikdy nezapomene. Probudilo v ní touhu neustále posouvat své hranice a stát si za svými cíli a otevřelo dveře do světa. Po maturitě by ráda pokračovala ve studiu, nejlépe na zahraniční univerzitě, a zároveň pracovala jako instruktorka lyžování.