Rozvíjej své dovednosti a staň se součástí komunity ambasadorů.
Co je Ambasadorská Akademie?
Ambasadorská Akademie je vzdělávací program pro ambasadory DofE, který je podporuje v jejich rozvoji a pomáhá jim efektivně šířit myšlenky programu ve svých regionech.
Během tří trimestrů účastníci získají klíčové dovednosti v oblastech:
✔ Komunikace, storytelling a branding
✔ Leadership, budování komunity a marketingová strategie
✔ Networking, profesní rozvoj a osobní značka
Ambasadoři se potkávají na pravidelných online setkáních a na praktických úkolech si hned zkouší nové dovednosti v reálných situacích.
Mezinárodní inspirace
V Británii působí ambasadoři DofE jako youth advisors, kteří spolupracují s firmami, státními institucemi i neziskovými organizacemi. Pomáhají přinášet nové perspektivy a řešení.

Proč se zapojit?
Studijní plán Ambasadorské Akademie
1. trimestr: Základy komunikace, storytelling a branding
Úvod do Ambasadorské akademie a základy rétoriky
- Představení programu Ambassadorské akademie.
- Seznámení s projektovým týmem, harmonogramem a náplní jednotlivých lekcí.
- Nastavení společného komunikačního kanálu a ORB.
- Úvod do prezentací v rámci náboru DofE.
- Základní složky úspěšné prezentace.
- Největší překážky a obavy z veřejného vystupování a jak s nimi pracovat.
- Krátká rétorická cvičení pro seznámení účastníků a sdílení dosavadních zkušeností s prezentacemi.
Prezentační dovednosti a storytelling
Lekce úzce navazuje na předchozí lekci.
- Tipy pro strukturu prezentace.
- Přizpůsobení prezentace různým cílovým skupinám podle věku nebo typu školy.
- Síla storytellingu, jak udržet publikum soustředěné a zapojené během celé prezentace.
- Proč do prezentace zapojit osobní zkušenosti a příběhy, které dodají na zapamatovatelnosti a autenticitě.
- Krátká cvičení pro práci s hlasem (tempo, hlasitost, pauzy a důraz na klíčové části prezentace) a vedení diskuzí, vč. společného brainstormingu kreativních technik a nástrojů.
Branding a vizuální komunikace
- Definice brandingu.
- Klíčové prvky brandu (logo, barvy, fonty a tón komunikace).
- Společná SWOT analýza dosavadního stylu komunikace DofE a hledání nových příležitostí.
- Důležitost konzistence, seznámení s brand manuálem DofE.
- Představení Canvy a jejího uživatelského prostředí.
- Využití předpřipravených šablon pro tvorbu příspěvků na sociální sítě, plakáty, infografiky nebo prezentace.
- Práce s MS Powerpoint a základní zásady pro jasnou a přehlednou náborovou prezentaci.
- Databáze fotografií a ilustrací DofE.
Mentoring
Mentoring se stříbrným ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.
- Individuální online/offline setkání nad vlastní náborovou prezentací.
- Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
- Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
- Prezentace nanečisto.
- Sdílení a příprava na časté otázky publika.
Úvod do digitálního marketingu
- Hlavní platformy sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), jejich specifické vlastnosti a publikum.
- Jak vytvářet obsah, který zaujme.
- Různé formáty a typy příspěvků (informativní příspěvky, příběhy a úspěchy účastníků na své škole).
- Praktické tipy na správu, tvorbu a plánování obsahu (frekvence příspěvků, hashtagy, bezplatné nástroje pro plánování, tvorbu a schvalování příspěvků a další).
- Využívání AI pro psaní příspěvků.
- Community management – interakce se sledujícími a možnosti jejich aktivace (ankety, soutěže, diskuze, výzvy).
Strategie a vyhodnocování komunikace
- Jaký obsah sociálním sítím jednotlivých DofE center chybí? Společné naplánování drobné kampaně na plošné propagaci Ambasadorské akademie.
- Definování SMART cílů pro vyhodnocení úspěšnosti.
- Rozdíl mezi krátkodobými kampaněmi a dlouhodobou strategií. Představení dlouhodobé strategie DofE.
- Stanovení časového plánu.
- Používání klíčových metrik (dosah, růst sledujících, zapojení) a analytických nástrojů pro sociální sítě.
- Best practices pro reporting zástupcům Národního centra DofE.
Evaluace a setkání
- Společné zhodnocení programu.
- Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
- Příležitosti pro zlepšení.
- Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
- Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
- Sdílení best practices.
2. trimestr: Budování komunity, leadership a marketingové strategie
Projektový cyklus od A do Z
- Příklady dobré praxe a úspěšných popularizačních projektů DofE. Společný brainstorming nových formátů.
- Klíčové fáze přípravy náborové akce.
- Potřebné zdroje.
- Správné načasování.
- Identifikace a řízení rizik.
- Použití nástrojů pro plánování a organizaci týmu.
- Správné stanovení cílů.
- Nasdílení prvotní koncepce a timingu náborové akce se zástupci Národního centra DofE.
Marketingová propagace akce
- Proč je marketingová propagace důležitá pro úspěch akce. Identifikace cílové skupiny, jejich zájmy a potřeby.
- Vytvoření persony ideálního účastníka akce.
- Stanovení marketingových cílů (zvýšení povědomí, nárůst registraci, získání finančních prostředků aj.).
- Vytvoření marketingové zprávy a její použití pro jednotlivé kanály (sociální sítě, plakáty, nástěnky, intranet a další).
- Tvorba propagačních materiálů a obsahu pro sociální sítě. Měření úspěchu kampaně a reporting pro Národní centrum DofE.
Základy leadershipu a řízení týmu
- Sestavení a správné složení týmu.
- Vlastní příklady správného vedení týmu.
- Jak motivovat tým (uznání, odměny, sdílení jejich příběhů aj.). Podpora pozitivní týmové kultury.
- Delegování úkolů.
- Jak naslouchat a efektivně komunikovat očekávání a pokyny. Nástroje pro řízení týmů.
- Tipy pro zpětnou vazbu nebo řešení konfliktů.
- Vlastní analýza silných a slabých stránek pro vedení a spolupráci v týmu.
Mentoring
Mentoring se zlatým ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.
- Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
- Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
- Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
- Sdílení dobré praxe.
Posilování osobní značky
- Co je osobní značka a jak ji definovat.
- Inspirativní české a zahraniční osobnosti a jejich osobní značka.
- Jak identifikovat a následně prezentovat své úspěchy a dovednosti.
- Čeho chceme v rámci DofE a vůbec v životě dosáhnout?
- Vlastní elevator pitch.
- Využití online platformy LinkedIn k posílení budoucích studijních i pracovních příležitostí.
- Příprava vlastního životopisu nebo LinkedIn profilu.
Networking a budování vztahů
- Profesionální vs. osobní vztahy.
- Vzájemná prezentace svého „elevator pitch“ ostatním.
- Strategické okruhy kontaktů.
- Networking a jak se úspěšně zapojit do konverzací na akcích.
- Navázání kontaktu skrze sociální síťti LinkedIn.
- Sdílení výzev při networkingu.
- Efektivní techniky a strategie pro networking.
Mentoring bronzového ambasadora
- Individuální online/offline setkání s bronzovým studentem k jeho vlastní náborové prezentaci.
- Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
- Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
- Prezentace nanečisto.
- Sdílení a příprava na časté otázky publika.
Evaluace a setkání
3. trimestr: Osobní značka, networking a profesní rozvoj
Veřejné vystupování a moderování akcí
- Jak strukturovat a připravit projev podle cílového publika.
- Techniky zklidnění a zvládání trémy při veřejném vystupování v cizím jazyce.
- Trénink projevu nahlas.
- Nahrávání sebe sama a využití zpětné vazby.
- Jasnost a srozumitelnost projevu.
- Vliv pohybu na pódiu. Interakce s publikem.
- Jak se vyrovnat s nečekanými situacemi (technické problémy, změny v programu).
- Improvizace.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE I.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů úspěchů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Příprava na pohovory a vysněnou kariéru
- Proč je důležité věnovat dostatečný čas a energii přípravě na pohovor.
- Jak se správně představit v rámci pohovoru.
- Aktualizace vlastního „elevator pitch“ a CV/LinkedIn profilu. Příklady vlastního přínosu, příprava motivačního dopisu.
- Jak zvládnout nečekané otázky.
- Možnosti hledání vysněné kariéry.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE II.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Mentoring stříbrného ambasadora
- Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
- Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
- Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
- Sdílení dobré praxe.
Inspirativní setkání s firemním partnerem DofE III.
- Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
- Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
- Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.
Evaluace a setkání
- Společné zhodnocení programu.
- Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
- Příležitosti pro zlepšení.
- Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
- Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
- Sdílení best practices.
Chcete ambasadora pro svůj projekt? Ozvěte se nám!
Naděžda Vránová
manažerka projektůnadezda.vranova@dofe.cz +420 771 280 607Nikola Jankůjová
specialistka komunikacenikola.jankujova@dofe.cz +420 602 523 230