Rozvíjej své dovednosti a staň se součástí komunity ambasadorů. 

Ambasadorská Akademie je vzdělávací program pro ambasadory DofE, který je podporuje v jejich rozvoji a pomáhá jim efektivně šířit myšlenky programu ve svých regionech. 

Během tří trimestrů účastníci získají klíčové dovednosti v oblastech: 

✔ Komunikace, storytelling a branding 
✔ Leadership, budování komunity a marketingová strategie 
✔ Networking, profesní rozvoj, osobní značka a projektový management

Ambasadoři se potkávají na pravidelných online setkáních a na praktických úkolech si hned zkouší nové dovednosti v reálných situacích. 

Mezinárodní inspirace 

V Británii působí ambasadoři DofE jako youth advisors, kteří spolupracují s firmami, státními institucemi i neziskovými organizacemi. Pomáhají přinášet nové perspektivy a řešení. 

„Za první trimestr jsem se nejvíc posunul v prezentování. Už se mu věnuji delší dobu, ale poprvé jsem prezentoval projekt, ve kterém jsem si nebyl jistý. Hodně mi pomohla okamžitá zpětná vazba, kterou jsem dostal.“

Proč se zapojit?

Získáš cenné zkušenosti v prezentování a vedení projektů 

Navážeš kontakty s inspirativními lidmi napříč Českem 

Budeš součástí Alumni komunity a získáš přístup k dalším příležitostem 

Studijní plán Ambasadorské Akademie

  • Představení programu Ambassadorské akademie.
  • Seznámení s projektovým týmem, harmonogramem a náplní jednotlivých lekcí.
  • Nastavení společného komunikačního kanálu a ORB.
  • Úvod do prezentací v rámci náboru DofE.
  • Základní složky úspěšné prezentace.
  • Největší překážky a obavy z veřejného vystupování a jak s nimi pracovat.
  • Krátká rétorická cvičení pro seznámení účastníků a sdílení dosavadních zkušeností s prezentacemi.  

Lekce úzce navazuje na předchozí lekci.

  • Tipy pro strukturu prezentace.
  • Přizpůsobení prezentace různým cílovým skupinám podle věku nebo typu školy.
  • Síla storytellingu, jak udržet publikum soustředěné a zapojené během celé prezentace.
  • Proč do prezentace zapojit osobní zkušenosti a příběhy, které dodají na zapamatovatelnosti a autenticitě.
  • Krátká cvičení pro práci s hlasem (tempo, hlasitost, pauzy a důraz na klíčové části prezentace) a vedení diskuzí, vč. společného brainstormingu kreativních technik a nástrojů.  
  • Definice brandingu.
  • Klíčové prvky brandu (logo, barvy, fonty a tón komunikace).
  • Společná SWOT analýza dosavadního stylu komunikace DofE a hledání nových příležitostí.
  • Důležitost konzistence, seznámení s brand manuálem DofE.
  • Představení Canvy a jejího uživatelského prostředí.
  • Využití předpřipravených šablon pro tvorbu příspěvků na sociální sítě, plakáty, infografiky nebo prezentace.
  • Práce s MS Powerpoint a základní zásady pro jasnou a přehlednou náborovou prezentaci.
  • Databáze fotografií a ilustrací DofE.  

Mentoring se stříbrným ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.

  • Individuální online/offline setkání nad vlastní náborovou prezentací.
  • Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
  • Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
  • Prezentace nanečisto.
  • Sdílení a příprava na časté otázky publika.  
  • Hlavní platformy sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), jejich specifické vlastnosti a publikum.
  • Jak vytvářet obsah, který zaujme.
  • Různé formáty a typy příspěvků (informativní příspěvky, příběhy a úspěchy účastníků na své škole).
  • Praktické tipy na správu, tvorbu a plánování obsahu (frekvence příspěvků, hashtagy, bezplatné nástroje pro plánování, tvorbu a schvalování příspěvků a další).
  • Využívání AI pro psaní příspěvků.
  • Community management – interakce se sledujícími a možnosti jejich aktivace (ankety, soutěže, diskuze, výzvy).  
  • Jaký obsah sociálním sítím jednotlivých DofE center chybí? Společné naplánování drobné kampaně na plošné propagaci Ambasadorské akademie.
  • Definování SMART cílů pro vyhodnocení úspěšnosti.
  • Rozdíl mezi krátkodobými kampaněmi a dlouhodobou strategií. Představení dlouhodobé strategie DofE.
  • Stanovení časového plánu.
  • Používání klíčových metrik (dosah, růst sledujících, zapojení) a analytických nástrojů pro sociální sítě.
  • Best practices pro reporting zástupcům Národního centra DofE.  
  • Společné zhodnocení programu.
  • Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
  • Příležitosti pro zlepšení.
  • Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
  • Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
  • Sdílení best practices.  
  • Příklady dobré praxe a úspěšných popularizačních projektů DofE. Společný brainstorming nových formátů.
  • Klíčové fáze přípravy náborové akce.
  • Potřebné zdroje.
  • Správné načasování.
  • Identifikace a řízení rizik.
  • Použití nástrojů pro plánování a organizaci týmu.
  • Správné stanovení cílů.
  • Nasdílení prvotní koncepce a timingu náborové akce se zástupci Národního centra DofE.  
  • Proč je marketingová propagace důležitá pro úspěch akce. Identifikace cílové skupiny, jejich zájmy a potřeby.
  • Vytvoření persony ideálního účastníka akce.
  • Stanovení marketingových cílů (zvýšení povědomí, nárůst registraci, získání finančních prostředků aj.).
  • Vytvoření marketingové zprávy a její použití pro jednotlivé kanály (sociální sítě, plakáty, nástěnky, intranet a další).
  • Tvorba propagačních materiálů a obsahu pro sociální sítě. Měření úspěchu kampaně a reporting pro Národní centrum DofE.  
  • Sestavení a správné složení týmu.
  • Vlastní příklady správného vedení týmu.
  • Jak motivovat tým (uznání, odměny, sdílení jejich příběhů aj.). Podpora pozitivní týmové kultury.
  • Delegování úkolů.
  • Jak naslouchat a efektivně komunikovat očekávání a pokyny. Nástroje pro řízení týmů.
  • Tipy pro zpětnou vazbu nebo řešení konfliktů.
  • Vlastní analýza silných a slabých stránek pro vedení a spolupráci v týmu. 
      

Mentoring se zlatým ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.

  • Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
  • Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
  • Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
  • Sdílení dobré praxe.  
  • Co je osobní značka a jak ji definovat.
  • Inspirativní české a zahraniční osobnosti a jejich osobní značka.
  • Jak identifikovat a následně prezentovat své úspěchy a dovednosti.
  • Čeho chceme v rámci DofE a vůbec v životě dosáhnout?
  • Vlastní elevator pitch.
  • Využití online platformy LinkedIn k posílení budoucích studijních i pracovních příležitostí.
  • Příprava vlastního životopisu nebo LinkedIn profilu.  
  • Profesionální vs. osobní vztahy.
  • Vzájemná prezentace svého „elevator pitch“ ostatním.
  • Strategické okruhy kontaktů.
  • Networking a jak se úspěšně zapojit do konverzací na akcích.
  • Navázání kontaktu skrze sociální síťti LinkedIn.
  • Sdílení výzev při networkingu.
  • Efektivní techniky a strategie pro networking.  
  • Individuální online/offline setkání s bronzovým studentem k jeho vlastní náborové prezentaci.
  • Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
  • Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
  • Prezentace nanečisto.
  • Sdílení a příprava na časté otázky publika.  

Evaluace a setkání

  • Jak strukturovat a připravit projev podle cílového publika.
  • Techniky zklidnění a zvládání trémy při veřejném vystupování v cizím jazyce.
  • Trénink projevu nahlas.
  • Nahrávání sebe sama a využití zpětné vazby.
  • Jasnost a srozumitelnost projevu.
  • Vliv pohybu na pódiu. Interakce s publikem.
  • Jak se vyrovnat s nečekanými situacemi (technické problémy, změny v programu).
  • Improvizace.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů úspěchů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Proč je důležité věnovat dostatečný čas a energii přípravě na pohovor.
  • Jak se správně představit v rámci pohovoru.
  • Aktualizace vlastního „elevator pitch“ a CV/LinkedIn profilu. Příklady vlastního přínosu, příprava motivačního dopisu.
  • Jak zvládnout nečekané otázky.
  • Možnosti hledání vysněné kariéry.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
  • Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
  • Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
  • Sdílení dobré praxe.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Společné zhodnocení programu.
  • Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
  • Příležitosti pro zlepšení.
  • Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
  • Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
  • Sdílení best practices.  

Ambasadoři DofE

Tomáš Hemelík

Tomášovi je 16 let a studuje Gymnázium Dr. Emila Holuba v Holicích. Kromě členství v Ambasadorské akademii se podílí na chodu svého školního centra. Do DofE se zapojil v naději, že mu v budoucnosti pomůže získat zajímavou pracovní nabídku. Ale dalo mu mnohem více. Díky DofE se naučil lépe prezentovat sám sebe, nastavit si cíl a pracovat na vizi. Díky programu také zjistil, že se chce do budoucna věnovat marketingu a podnikání.

Instagram 
LinkedIn

Marek Kubík

Markovi je 17 let a studuje obor Informační technologie na střední odborné škole Educhem. Momentálně pracuje na zapojení své školy do programu DofE a je členem Ambasadorské Akademie. DofE mu přineslo hlavně zkušenosti do života, motivaci, seberozvoj a sebepoznání.  Zlepšil se v komunikaci, naučil se fungovat v týmu a začal si lépe organizovat čas. Vystoupil z komfortní zóny a posunul svoje hranice dál, než bych si kdy myslel. Po střední škole by chtěl pokračovat ve studiu na vysoké škole.

LinkedIn

Tina Pokorná

Tině je 17 let a studuje Gymnázium Dr. Karla Polesného. Kromě toho, že je ambasadorkou DofE, si plní zlatou úroveň programu a zapojuje se do spousty aktivit ve svém DofE centru – od pořádání dobročinných bufetů až po starost o nástěnku a Instagram centra. Chce ukázat dospívajícím, že DofE není jen tak ledajaké hobby, ale smysluplná cesta směrem k úspěšnější budoucnosti mladého člověka. Připravuje se na vysokoškolské studium v zahraničí, nejlépe v USA.

Instagram
LinkedIn

Klaudie Skalková

Klaudii je 18 let a studuje Gymnázium a obchodní akademii Mariánské Lázně. Je ambasadorkou a plní si stříbrnou úroveň programu DofE. Aktivně se zapojuje do vedení DofE centra na své škole. Organizuje akce, komunikuje s dofáky a spravuje Instagram centra. Cesta s DofE ji naučila, že chyby jsou příležitostí k učení a že každá zkušenost přispívá k osobnímu růstu. Díky programu a Ambasadorské akademii potkala inspirativní lidi a dostala možnost pracovat nejen na sobě, ale i přispět ostatním. Po skončení střední školy chce studovat práva a zároveň pokračovat v DofE.

Instagram
LinkedIn

Jan Handlíř

Janovi je 18 a studuje obor praktická sestra na Střední pedagogické škole a Střední zdravotnické škole Krnov. Mimo jiné se podílí na vedení DofE centra na své škole. Díky DofE dokázal věci, o kterých bych si dříve ani netroufl snít. Výrazně se posunul ve veřejném vystupování, leadershipu a mentoringu. DofE mu také přineslo řadu jedinečných příležitostí jako účast na panelové diskusi konference UNICEF nebo zapojení do Ambasadorská akademie. Do budoucna plánuje pokračovat ve vysokoškolském studiu svého oboru a dál působit v DofE.

LinkedIn
Instagram

Pavlína Střelková

Pavlíně je 23 a studuje marketing a obchod na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava. Reprezentuje DofE jako ambasadorka programu a pomáhá regionální manažerce a koordinátorce. DofE jí otevřelo dveře k projektům, o kterých na začátku ani nesnila. Díky programu se naučila lépe pracovat s časem, zvládat více projektů najednou a rozvíjet své dovednosti. Plánuje dokončit studium a věnovat se projektům DofE.

LinkedIn

Aneta Stärková

Anetě je 17 let a studuje Obchodní akademii a Střední odbornou školu logistickou v Opavě. Je součástí Ambasadorské Akademie DofE, spravuje DofE nástěnku své školy a pomáhá s organizací akcí programu. DofE jí dává nové zkušenosti a přátelství, příležitost učit se novým věcem a zdokonalovat se. Do budoucna plánuje úspěšně dokončit školu, získat řidičský průkaz i certifikát z angličtiny a cestovat.

Instagram
LinkedIn

Marian Velykyi

Marianovi je 17 let a studuje obor autotronik na Střední škole polytechnické v Kyjově. Pomáhá propagovat DofE jako ambasador. Díky DofE se naučil nevzdávat se v půlce a dosahovat svých cílů. Do budoucna plánuje studovat na vysoké škole práva. Zároveň chce zůstat aktivní v DofE komunitě a působit jako vedoucí. 

Magdaléna Ryjáčková

Magdaléně je 17 let a studuje Gymnázium Pierra de Coubertina v Táboře. Kromě ambasadoringu spravuje Instagram svého DofE centra. DofE ji naučilo nebát se stanovit si cíl a jít si za jeho splněním. Program jí také pomohl překonat strach z nových a neznámých věcí. Baví ji sdílet své zkušenosti, organizovat něco pro ostatní a předávat dál to, co má ráda. Do budoucna by chtěla dělat něco akčního a smysluplného, co bude přínosné i pro ostatní.

Martin Smažík

Martinovi je 18 let a studuje obor letecká doprava na Českém vysokém učení technickém v Praze. Je součástí Ambasadorské Akademie DofE a plní zlatou úroveň programu. DofE mu dává možnost posouvat své hranice, získávat nové zkušenosti a rozvíjet se. Pomohlo mu stát se lepším lídrem i organizátorem a naučilo ho překonávat výzvy a hledat nové příležitosti. Jeho cílem je úspěšně dokončit studium na ČVUT a následně se uplatnit ve významných mezinárodních společnostech v odvětví letectví a řízení dopravy.

Linkedin

Jan Havlásek

Janovi je 17 let a studuje Matiční gymnázium v Ostravě. V DofE plní zlatou úroveň a zároveň pomáhá koordinátorovi svého centra. Jako ambasador pomáhá rozšiřovat povědomí o DofE nejen na své škole – pořádá besedy pro zájemce, organizuje různé akce a spravuji sociální sítě centra. Díky programu získal nové dovednosti, zážitky a cenné zkušenosti, ke kterým by se jinak možná vůbec nedostal. Do budoucna by se chtěl věnovat práci s lidmi.

LinkedIn
Instagram

Magdalena Retychová

Magdaleně je 22 let a studuje Fakultu informatiky a statistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Kromě ambasadorky je vedoucí DofE online, hodnotitelkou expedicí a tváří náborové kampaně. DofE jí dává prostor k seberealizaci, nové možnosti, komunitu skvělých lidí a spoustu zážitků a příležitostí. Ráda by v budoucnu pracovala na pozici, která by jí dávala smysl a naplnění jako DofE.

LinkedIn
Instagram

Adéla Jurošková

Adéle je 17 let a studuje Obchodní akademii a Střední odbornou školu logistickou v Opavě. Kromě ambasadoringu se zapojuje do DofE na své škole: plní stříbrnou úroveň, vylepšuje DofE nástěnku a organizuje společná setkání dofáků. Expedice pro ni byla skvělým, ale zároveň i náročným a nezapomenutelným zážitkem. Je zvědavá, kam ji DofE cesta ještě zavede. Do budoucna by si chtěla udělat řidičák a po maturitě pokračovat ve studiu na vysoké škole.

Instagram 

Kristýna Kamarýtová  

Kristýně je 16 let a studuje gymnázium v Praze, větev programování. Velmi si cení možnosti být součástí Ambasadorské Akademie. Kromě toho se snaží do programu zapojit i svou školu. Díky DofE získala spoustu skvělých zážitků a zkušeností, za které je velmi vděčná. DofE jí pomáhá růst a získávat důležité schopnosti a dovednosti, jako je práce s časem, vytrvalost, spolupráce. V budoucnu by ráda studovala na zahraniční VŠ. 

LinkedIn

Anna Zouharová

Anně je 17 let a studuje Gymnázium Petra Bezruče ve Frýdku-Místku. Jako ambasadorka programu ráda využívá všechny příležitosti šířit povědomí o DofE, protože v něm vidí opravdu veliký smysl. Také se snaží program propojit se svými dalšími aktivitami, jako je působení v aplikaci Záchranka. DofE jí přineslo nové přátele i vzpomínky, na které nikdy nezapomene. Probudilo v ní touhu neustále posouvat své hranice a stát si za svými cíli a otevřelo dveře do světa. Po maturitě by ráda pokračovala ve studiu, nejlépe na zahraniční univerzitě, a zároveň pracovala jako instruktorka lyžování.

LinkedIn

We apologize if our English is not perfect. Our pages are automatically translated using DEEPL Translator. If you notice any mistakes, please email us at marketing@dofe.cz, and we will address them promptly.

close