Rozvíjej své dovednosti a staň se součástí komunity ambasadorů.

Co je Ambasadorská Akademie? 

Ambasadorská Akademie je vzdělávací program pro ambasadory DofE, který je podporuje v jejich rozvoji a pomáhá jim efektivně šířit myšlenky programu ve svých regionech. 

Během tří trimestrů účastníci získají klíčové dovednosti v oblastech: 

✔ Komunikace, storytelling a branding 
✔ Leadership, budování komunity a marketingová strategie 
✔ Networking, profesní rozvoj a osobní značka 

Ambasadoři se potkávají na pravidelných online setkáních a na praktických úkolech si hned zkouší nové dovednosti v reálných situacích. 

Mezinárodní inspirace 

V Británii působí ambasadoři DofE jako youth advisors, kteří spolupracují s firmami, státními institucemi i neziskovými organizacemi. Pomáhají přinášet nové perspektivy a řešení. 

Proč se zapojit?

Získáš cenné zkušenosti v prezentování a vedení projektů 

Navážeš kontakty s inspirativními lidmi napříč Českem 

Budeš součástí Alumni komunity a získáš přístup k dalším příležitostem 

„Za první trimestr jsem se nejvíc posunul v prezentování. Už se mu věnuji delší dobu, ale poprvé jsem prezentoval projekt, ve kterém jsem si nebyl jistý. Hodně mi pomohla okamžitá zpětná vazba, kterou jsem dostal.“

Studijní plán Ambasadorské Akademie

  • Představení programu Ambassadorské akademie.
  • Seznámení s projektovým týmem, harmonogramem a náplní jednotlivých lekcí.
  • Nastavení společného komunikačního kanálu a ORB.
  • Úvod do prezentací v rámci náboru DofE.
  • Základní složky úspěšné prezentace.
  • Největší překážky a obavy z veřejného vystupování a jak s nimi pracovat.
  • Krátká rétorická cvičení pro seznámení účastníků a sdílení dosavadních zkušeností s prezentacemi.  

Lekce úzce navazuje na předchozí lekci.

  • Tipy pro strukturu prezentace.
  • Přizpůsobení prezentace různým cílovým skupinám podle věku nebo typu školy.
  • Síla storytellingu, jak udržet publikum soustředěné a zapojené během celé prezentace.
  • Proč do prezentace zapojit osobní zkušenosti a příběhy, které dodají na zapamatovatelnosti a autenticitě.
  • Krátká cvičení pro práci s hlasem (tempo, hlasitost, pauzy a důraz na klíčové části prezentace) a vedení diskuzí, vč. společného brainstormingu kreativních technik a nástrojů.  
  • Definice brandingu.
  • Klíčové prvky brandu (logo, barvy, fonty a tón komunikace).
  • Společná SWOT analýza dosavadního stylu komunikace DofE a hledání nových příležitostí.
  • Důležitost konzistence, seznámení s brand manuálem DofE.
  • Představení Canvy a jejího uživatelského prostředí.
  • Využití předpřipravených šablon pro tvorbu příspěvků na sociální sítě, plakáty, infografiky nebo prezentace.
  • Práce s MS Powerpoint a základní zásady pro jasnou a přehlednou náborovou prezentaci.
  • Databáze fotografií a ilustrací DofE.  

Mentoring se stříbrným ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.

  • Individuální online/offline setkání nad vlastní náborovou prezentací.
  • Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
  • Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
  • Prezentace nanečisto.
  • Sdílení a příprava na časté otázky publika.  
  • Hlavní platformy sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok), jejich specifické vlastnosti a publikum.
  • Jak vytvářet obsah, který zaujme.
  • Různé formáty a typy příspěvků (informativní příspěvky, příběhy a úspěchy účastníků na své škole).
  • Praktické tipy na správu, tvorbu a plánování obsahu (frekvence příspěvků, hashtagy, bezplatné nástroje pro plánování, tvorbu a schvalování příspěvků a další).
  • Využívání AI pro psaní příspěvků.
  • Community management – interakce se sledujícími a možnosti jejich aktivace (ankety, soutěže, diskuze, výzvy).  
  • Jaký obsah sociálním sítím jednotlivých DofE center chybí? Společné naplánování drobné kampaně na plošné propagaci Ambasadorské akademie.
  • Definování SMART cílů pro vyhodnocení úspěšnosti.
  • Rozdíl mezi krátkodobými kampaněmi a dlouhodobou strategií. Představení dlouhodobé strategie DofE.
  • Stanovení časového plánu.
  • Používání klíčových metrik (dosah, růst sledujících, zapojení) a analytických nástrojů pro sociální sítě.
  • Best practices pro reporting zástupcům Národního centra DofE.  
  • Společné zhodnocení programu.
  • Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
  • Příležitosti pro zlepšení.
  • Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
  • Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
  • Sdílení best practices.  
  • Příklady dobré praxe a úspěšných popularizačních projektů DofE. Společný brainstorming nových formátů.
  • Klíčové fáze přípravy náborové akce.
  • Potřebné zdroje.
  • Správné načasování.
  • Identifikace a řízení rizik.
  • Použití nástrojů pro plánování a organizaci týmu.
  • Správné stanovení cílů.
  • Nasdílení prvotní koncepce a timingu náborové akce se zástupci Národního centra DofE.  
  • Proč je marketingová propagace důležitá pro úspěch akce. Identifikace cílové skupiny, jejich zájmy a potřeby.
  • Vytvoření persony ideálního účastníka akce.
  • Stanovení marketingových cílů (zvýšení povědomí, nárůst registraci, získání finančních prostředků aj.).
  • Vytvoření marketingové zprávy a její použití pro jednotlivé kanály (sociální sítě, plakáty, nástěnky, intranet a další).
  • Tvorba propagačních materiálů a obsahu pro sociální sítě. Měření úspěchu kampaně a reporting pro Národní centrum DofE.  
  • Sestavení a správné složení týmu.
  • Vlastní příklady správného vedení týmu.
  • Jak motivovat tým (uznání, odměny, sdílení jejich příběhů aj.). Podpora pozitivní týmové kultury.
  • Delegování úkolů.
  • Jak naslouchat a efektivně komunikovat očekávání a pokyny. Nástroje pro řízení týmů.
  • Tipy pro zpětnou vazbu nebo řešení konfliktů.
  • Vlastní analýza silných a slabých stránek pro vedení a spolupráci v týmu. 
      

Mentoring se zlatým ambasadorem, nebo jiným zástupcem Národního centra DofE.

  • Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
  • Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brandingového manuálu DofE.
  • Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
  • Sdílení dobré praxe.  
  • Co je osobní značka a jak ji definovat.
  • Inspirativní české a zahraniční osobnosti a jejich osobní značka.
  • Jak identifikovat a následně prezentovat své úspěchy a dovednosti.
  • Čeho chceme v rámci DofE a vůbec v životě dosáhnout?
  • Vlastní elevator pitch.
  • Využití online platformy LinkedIn k posílení budoucích studijních i pracovních příležitostí.
  • Příprava vlastního životopisu nebo LinkedIn profilu.  
  • Profesionální vs. osobní vztahy.
  • Vzájemná prezentace svého „elevator pitch“ ostatním.
  • Strategické okruhy kontaktů.
  • Networking a jak se úspěšně zapojit do konverzací na akcích.
  • Navázání kontaktu skrze sociální síťti LinkedIn.
  • Sdílení výzev při networkingu.
  • Efektivní techniky a strategie pro networking.  
  • Individuální online/offline setkání s bronzovým studentem k jeho vlastní náborové prezentaci.
  • Kontrola správného postupu při používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
  • Společná revize správně strukturované prezentace, která je přesvědčivá a zajímavá.
  • Prezentace nanečisto.
  • Sdílení a příprava na časté otázky publika.  

Evaluace a setkání

  • Jak strukturovat a připravit projev podle cílového publika.
  • Techniky zklidnění a zvládání trémy při veřejném vystupování v cizím jazyce.
  • Trénink projevu nahlas.
  • Nahrávání sebe sama a využití zpětné vazby.
  • Jasnost a srozumitelnost projevu.
  • Vliv pohybu na pódiu. Interakce s publikem.
  • Jak se vyrovnat s nečekanými situacemi (technické problémy, změny v programu).
  • Improvizace.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů úspěchů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Proč je důležité věnovat dostatečný čas a energii přípravě na pohovor.
  • Jak se správně představit v rámci pohovoru.
  • Aktualizace vlastního „elevator pitch“ a CV/LinkedIn profilu. Příklady vlastního přínosu, příprava motivačního dopisu.
  • Jak zvládnout nečekané otázky.
  • Možnosti hledání vysněné kariéry.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Individuální online/offline setkání nad detailnějším plánováním náborové akce.
  • Kontrola správného postupu při volbě načasování, tónu komunikace nebo používání grafických prvků dle brand manuálu DofE.
  • Zpětná vazba k problematickým částem či výzvám.
  • Sdílení dobré praxe.  
  • Učení se z osobních zkušeností a příběhů vybraných zástupců firemních partnerů.
  • Inspirace k osobnímu rozvoji a nastavení nových cílů na základě získaných poznatků.
  • Získání širší perspektivy na kariérní cestu a životní cíle, pochopení různých možností a směrů.  
  • Společné zhodnocení programu.
  • Silné a slabé stránky dosavadního fungování.
  • Příležitosti pro zlepšení.
  • Ohlédnutí za vlastní prací účastníka a jeho výstupů.
  • Představení náborových prezentací a úspěšných komunikačních kampaní.
  • Sdílení best practices.  

Chcete ambasadora pro svůj projekt? Ozvěte se nám!

  • Naděžda Vránová

    manažerka projektů
    nadezda.vranova@dofe.cz +420 771 280 607
  • Nikola Jankůjová

    specialistka komunikace
    nikola.jankujova@dofe.cz +420 602 523 230

We apologize if our English is not perfect. Our pages are automatically translated using DEEPL Translator. If you notice any mistakes, please email us at marketing@dofe.cz, and we will address them promptly.

close